Jūs atrodatiesZinātniskās publikācijas muzejpadagoģijā

Zinātniskās publikācijas muzejpadagoģijā


Versija drukāšanaiVersija drukāšanaiSend to friendSend to friend

Zuimača E. 2013. „Piedzīvojuma pedagoģijas metožu pielietojums sociālpedagoģiskajā darbā”. Metodiskais līdzeklis, Profesionālās pilnveides un supervīzijas centrs „ AISMA”, 67.lpp.

 

„Pasaule ir nevis tas, ko es domāju, bet gan tas, ko es piedzīvoju.” M. Merlo-Pontī.

 

Piedzīvojuma pedagoģijas galvenais realizācijas instrumentārijs ir daudzveidīgās animācijas metodes. Tās piedāvā papildus iespējas sociālpedagoģiskajā darbā ar bērniem un jauniešiem, veicina iniciatīvu un motivāciju pašiem izdomāt un aktīvi līdzdarboties, plānošanā paredzot laiku arī negaidītām spontānām aktivitātēm, kas prasa no pedagoga netradicionālu pedagoģijas metožu pielietošanu, kuru visbūtiskākā pazīme ir radošums.

 

Literāri no latīņu valodas – „animare” – nozīmē – iedvest dzīvību, iedzīvināt. Sociālpedagoģiskajā darbībā šo jēdzienu lieto nedaudz plašāk – arī – stimulēt, paātrināt, ierosināt, veicināt, iedvesmot. Animācija tiek definēta kā sociālpedagoģiskās darbības metožu kopums, kas akcentē mācīšanos visas dzīves garumā, un ir vērsts uz brīvā laika aktivitātēm visās vecuma grupās dažādu darbību ietvaros, kuru galvenais mērķis ir sociālo prasmju attīstīšana ikdienas situācijās.

 

Katra cilvēka mūžu pavada lielāki vai mazāki, spilgtāki vai mazāk spilgti, svarīgi un ne tik ļoti svarīgi piedzīvojumi. Viss piedzīvotais – tā ir pati lielākā bagātība, ko cilvēks var paņemt sev līdzi. Cilvēki ir dažādi atvērti piedzīvojuma izjušanai un saprašanai – ne visi ir gatavi ļauties piedzīvojumam. Šo spēju var attīstīt un pilnveidot, izmantojot piedzīvojuma pedagoģijas metodes un paņēmienus, ko galvenokārt piedāvā animācija.

 

Piedzīvojuma pedagoģijas idejas un principus pauda jau senie filozofi un domātāji. Vēlāk šīs idejas attīstījās un papildinājās gan plašumā, gan dziļumā. Mūsdienās ir pazīstamas vairākas piedzīvojuma pedagoģijas definīcijas. Tomēr katrā no tām ir akcentēts galvenais princips – radoša iesaistīšanās dažādās darbībās, gūstos no tā gandarījumu un prieku.

 

Metodiskā līdzekļa galvenā sastāvdaļa ir „Rokasgrāmata”, kurā ir apkopoti 8 dažādu tēmu nodarbību apraksti. Nodarbības tika praktiski īstenotas vienai un tai pašai mērķauditorijai un tās notika gan Latvijas Dabas muzejā, gan arī dabā.

 

Izdevums ir noderīgs sociālajiem pedagogiem, sociālā darba profesionāļiem, kā arī pedagogiem un citiem profesionāļiem, kas strādā ar bērniem un jauniešiem.

Seko mums:

Kalendārs

P O T C P S S
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

  • Gada dzīvnieks
  • Muzeja 165. jubilejas izstādes stāsti
  • Audiogids Dabas muzejā
  • Daba pilsētas sirdī. Video
  • 360 virtual tour

Meklēt

Imagemenu4

  • Nacionālais muzeju krājuma kopkatalogs

Muzeja darbību atbalsta